zondag 6 november 2022

Dag 7, FD

 Dag 7, 185km, 2800hm, 11u30 effectief gereden 

Ik heb heerlijk geslapen en draai mezelf zelfs nog eens om... uitstel is echter geen afstel en na een mini ontbijtje staat m’n carbonnen ros met zijne platte voorpoot nog te blinken. Ik haal het stuk tak uit m’n band en steek een plug, goei gerief en er zit zelfs nog wat latex dichtingsmelk in de band, ff opblazen en terug weg. Door dat gedraai in m’n bed, het ontbijtje en de band perikelen ben ik pas om 7u45 terug onderweg, schandalig!! NOT... 

Na een uurtje bollen kom ik in een dorpje met alweer een heerlijk klein bakkertje/winkeltje... niet twijfelen en ontbijten gelijk ne grote! Zalig daar in Concots op een bankje...

Na 6uurtjes rijden heb ik bijna 100km op de teller staan, das niet overdreven veel maar het parcours is technisch en dus traag. Bovendien is Mr Soleil weer daar om opnieuw een hoofdrol op te eisen. Ik lig letterlijk met mijn hoofd in een klein riviertje te verkoelen als er een mtb’er naar beneden komt gereden. Oef zegt hij, gelukkig we dachten dat we je reeds gemist hadden. Hij nodigt me uit enkele honderden meters verderop om een klein hapje te eten en de bidonnen te vullen. Het blijkt een frame bouwer te zijn die fietsen op maat maakt en de french divide van dichtbij volgt. Hij biedt me verse tabouleh aan, verse ice tea, zelf gemaakte chocolade bonbons en een rondleiding door zijnen atelier, ongelooflijk! Als je ooit eens een fiets op maat wil laten maken en het mag net dat ietsje meer zijn kijk dan eens op https://pechtregon.tumblr.com . Ik zit vlak voor CP3 en na deze heerlijke tussenstop wacht mij enkel nog een erg pittige klim tot het schaduwrijke terras waar ik m’n derde stempel ophaal. De organisatie zit er met  z’n vieren wat karafjes wijn binnen te spelen en een handvol toeristen zit van een uitgebreide lunch te genieten. Ik bestel een bordje pasta en wat extra brood, in een klein winkeltje in de buurt doe ik wat “boodschapjes”. Ik heb vandaag ondertussen 7u gefietst en deed daarin 110km, geen overdreven tempo alweer maar het parcours laat niet veel meer toe! Het is iets na 18u als ik Puycelci verlaat en vol goede moed de avond in bol! Overdag snikheet en dan ‘s avonds een onweer over je dak krijgen, ook dat kan je wel eens meemaken op een tripje doorheen Frankrijk. Het is kort en hevig maar ik moet toch ff schuilen als de hagelbollen knikkers worden en rijden eigenlijk onmogelijk maakt. Gelukkig is het buitje slechts van korte duur en levert het een prachtige regenboog op. Rond 22u  passeer ik een klein dorpje, fronton  en daar staat weer een duo supporters langs de kant en bieden mij een fris colatje aan. 5 minuutjes later ben ik weer op weg. In de verte flitst het nog steeds en de wind trekt ook weer aan. Ik verwacht nog meer regen en rond 23 vind ik in een oude schuur de ideale slaapplaats. Klein ritueeltje afwerken en niet veel later ben ik alweer vertrokken, zonder fiets en op weg naar dromenland. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten