zondag 1 oktober 2017

Great Breweries marathon

18 juni, de Great Breweries Marathon... Ene om heel snel te vergeten maar waarschijnlijk ga ik dat toch niet doen. De marathon vertrekt op de brouwerij van Duvel Moortgat. Het is al snikheet om 10u00 wanneer we eindelijk mogen vertrekken. Ik loop bij de pacers van 3u15. De laatste weken is er nog wel wat gelopen maar ik weet niet ik ga reageren op de extreme hitte die voorspeld is. De eerste 15 verlopen relatief goed, ik kan het opgelegde tempo relatief goed volgen. Er zit redelijk wat off-road in deze marathon en op één van zulke stukken mistrap ik mij een beetje waardoor de enkel even zeurt. De bevoorrading is minimaal, water of sportdrank. Gelukkig kon je persoonlijke drinks weg laten zetten en dit om de 5km. Ik had vanaf 15km telkens een flesje water met daar een gelletje aan voorzien. Het parcours gaat door de Palm brouwerij wat een leuke en mooie passage oplevert. Ik zweet m'n eigen ondertussen te pletter, het is bakken en braden! En dan begint het... Op km 20 is m'n flesje weg, geen gelleke dus, ik kan nog een bekertje water mee pikken maar aan de tafel waar de personale staan geen flesje van de Schroyen meer! Doemme... Ik speel het groepje een beetje kwijt door het zoekwerk. Ik probeer terug aan te pikken maar vergaloppeer m'n eigen precies wat! Ik begin al leeg te lopen, figuurlijk maar eigenlijk ook letterlijk!! Zweten en nog eens zweten! M'n schoenen zijn eigenlij drijfnat van het zweet en het losse zand begint hier en daar wat te schuren! Op km 25 is m'n flesje alweer weg, ik vloek en sakker! Ongelooflijk maar er is iemand voor mij gepasseerd die het op m'n flesjes gemunt heeft! Ik zit nu 15 km zonder extra energie, in deze omstandigheden is dat niet best! We passeren ook de mooie brouwerij Bosteels, het genieten is er ondertussen al even af! Vooral de gele zitten me dwars! Op km 30 staat m'n flesje er wel, het kalf is eigenlijk al lang verzopen en het tempo is er volledig uit! Afzien... Op km 35 is het flesje alweer verdwenen... Uiteindelijk, met zeer benen en voeten kom ik terug den Duvel binnen gelopen. Onderweg ben ik den Duvel een paar keer tegen gekomen... 3u45, een half uur aan m'n broek gelapt. Besluit, te warm, spijtig van bevoorrading maar een leuk parcours doorheen de brouwerijen. Doe ik hem volgend jaar opnieuw, nope! Juni staat mijne kop eigenlijk meer op fietsen dan lopen. Het fietsdoel ligt voor mij eind augustus, vandaar het late loop hoofdstuk...
Door de Palm, al redelijk aan het "leeglopen" precies...


Dieje z'n benen wilde niet voelen ;-)...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten