zondag 1 oktober 2017

ACT-5, dag 3 Luxemburgse wandeling...

Om 4u30 werd ik terug wakker, ongeveer 4u effectief geslapen, recuppen zal voor thuis zijn zeker? De rest van de muesli binnen, een suikerwafel en ne mars en vertrekken maar. Om 5u, nog niet 100% wakker en uiteraard nog in het donker nam ik even een verkeerde route maar al snel was ik terug "on track". Om 8u20 kom ik een zalig bakkertje tegen, belegde broodjes, een koekje, wat sandwiches, water, cola alles erop en eraan. Ik heb er intussen 555km op zitten en nader stilaan Luxemburg, de eerste GPS file is gereden, de heen weg. De "terugweg" begint na 575km. Het is ondertussen 10u en ik duik meteen het "gevreesde" Luxemburg binnen, ik wist dat dit een erg zware, technische passage zou gaan worden. Super technisch, super mooi, super traag. De kilometers gingen echt niet vooruit! Gelukkig kwam ik deze passage in "frisse" en in verlichte omstandigheden terecht want anders is het wel een zware dobber! Hier was het meer Hiken dan Biken. Om 18u kom ik Clervaux aan, 77 km van de terugweg zitten erop. 8u voor 80km, geen rekenmachine nodig, 10km/h (en dan nog met goei benen). Ik ben benieuwd hoe de rest van de deelnemers deze passage zullen verteren... Ik ben in alle geval even helemaal plat en moet dringend iets deftigs binnen krijgen. De winkeltjes die nog open zijn kunnen mijn geweldige trek niet stillen en ik beland op een zonnig terras en eet daar vlees kroketten en ne vettigen hamburger!

Niet echt sportvoeding maar ze smaakten me wel! Na deze culinaire highlight is het terug karren maar! Het karretje blijft doorbollen tot iets voor 22u. Ik besluit er de brui aan te geven, in totaal heb ik 700km gereden. Vandaag reed ik er (slechts) 190, met 5200 hoogte meters! Het tentje is zalig, al snel val ik in slaap! Nog sneller ben ik terug wakker...

Het parcours in Luxemburg, zalig... 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten