zondag 1 oktober 2017

Bike Packen, de praktijk... (Voor Dummy's)

Een eerste korte test deed ik eind juli, 300km op de GPS en rijden maar. Vrijdag avond vertrokken, Off road richting Herentals, slapen voorbij Westerlo. M'n tentje de weide in, matrasje erin en knorren maar. Vroeg terug vertrokken, kaarsje branden in Scherpenheuvel en tegen de middag terug thuis. Dikke meevaller, materiaal hangt er nog aan. Enkel het te kleine tentje, eigenlijk meer ne zak vervang ik door een iets ruimer model.

Op naar test twee, 300 km is eigenlijk niet echt een bike pack toer, da kunde zonder tent en heel den bazaar ook wel. Ik trok dus begin augustus op een tweede selfmade bikepack tour van 960km. Starten doe je voor uw eigen deur , das lekker makkelijk. Daarna reed ik een "klein" lusje via Duitsland terug naar de Ardenne en stond terug thuis! Voila!! Het was alweer een meevaller, het materiaal deed het opnieuw prima, ik was om 8u thuis vertrokken en om 23u zat ik net in Duitsland, ik sliep zonder tent in een wandelhutje (de panoramahutte) en had reeds 280km op den teller! Makkie!!


De volgende dag reed ik via de Eiffel terug richting de Hoge Venen! Ik kwam een onweer tegen, enkele niet berijdbare paden en stukken waar geen pad meer was, maar het was prachtig! De natuur, het parcours, het afzien en het genieten lagen heel dicht bijeen! De regen zorgde voor "verfrissing", 6u later was ik weer droog. Tijdens het wandelen (het hiken) gingen de kilometers niet vooruit, tijdens het biken vlogen ze! Normale Mtb proviand zoals powerbars, energie repen en gelletjes werden ingeruild voor gehaktballen, ardeense worsten en stukken kaas! Een breugel tafel int midden van het bos! Natuurlijk kwam ik ook dipjes tegen, maar dan is er "always Coca Cola", wine gums, Marsen en suiker wafels!! Voor de rest.... Stoempe loempe! Ik sliep in de hoge venen in een uitkijkpost voor de jagers, zalig. Een zicht over de "Hautes Fagnes" waar de gemiddelde "deer hunter" enkel van kan dromen! Slapen, opstaan, de restjes van gisteren binnen spelen en terug vertrekken. Ik had nog een pittige rit voor de boeg om 's savonds bij den broeder en zijn familie te belanden in de buurt van Chimay!! Het parcours was zwaarder dan gedacht en pas tegen 20u30 stond ik bij hen aan de deur. Ik was pas drie dagen onderweg maar toch was dat douchke zalig!! Donderdag ochtend was het aan het gieten, nog wat spelen met ons Stanske (voor alle duidelijkheid: m'n petekindje) en dan vertrekken maar! Nog bijna 300km tot thuis, gedreven door de wind vloog ik naar huis. Het parcours was niet het zwaarste en om 1u30 stond ik terug in Zandvliet, test geslaagd!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten