maandag 19 mei 2014

En den derde alweer!!

Zondag was het zoals gezegd alweer de laatste van een tot dusverre toppie driedaagse! Naar gewoonte was ik weeral vroeg uit de veren en om 7u zat ik aan het ontbijt! Lekker relaxed en onder een straal blauwe hemel stonden we 3 uurtjes later in box 3. Vandaag op het programma, 87km en 2600hm. Dus eigenlijk iets minder kilometers dan gisteren maar wel meer hoogte meters, dat beloofd. Opnieuw een stevige start, goed mee weg en direct wat licenties op rapen! Goed voor de moral en het kopje! Alles rekt onmiddellijk uit en ik kom in een klein groepje terecht! Tempo rijden en geen te grote risico's in de afdaling. De kilometers vliegen voorbij de hoogte meters tikken aan. De Ward komt na een dikke 15 km vragen of het tempo in het groepje zo strak gaat blijven of er toch ergens een "rust periode" ingelast gaat worden. Ik deel hem waarheidsgetrouw mee dat het nie meer zal stilvallen! Mijn benen voelen lekker aan en zelfs een klein ommetje na het missen van ne pijl kunnen me niet uit m'n lood slaan! Kort na de eerste bevoorrading krijgt mijne voorderailleur de ketting niet meer op de grote plateau geduwd. De regeling op m'n stuur staat maximaal en toch een hapering, ff paniek en een paar keer de aansluiting bij het groepje kwijt! Gaandeweg ontwikkel ik een techniek om al rijdend handmatig m'n derailleurke een zetje te geven en zo vol gas te kunnen geven! Het groepje valt uiteen en ik kies ervoor op niemand te wachten (sorry Ward) en voluit te blijven gaan!
Op de bevoorradingen staan deze keer wel al m'n bidonnen op me te wachten en alles gaat bijzonder vlotjes! De afdalingen zijn bij momenten erg technisch, de stukken langs het water soms erg verraderlijk en het blijft constant focussen! Halverwege staat de clan "Enkels-Koch" met een spandoek ons nog wat extra te bemoedigen en dat blijft toch altijd leuk! De moral is top en in ben serieus aan't genieten! Voor de laatste 20 heeft de organisatie nog een paar muurtjes voor ons in petto, gene paniek, geen accidenten mee r en finishen! Na 4u09 heb ik de 88km tegen 21,2km/u, 2650hm deden en waarschijnlijk reden we evenveel naar beneden! In totaal was ik 11u en een klets onderweg, den tweede in de fun categorie, de Ward, deed er 25' langer over... Een mooi gaatje hé!! Jeroen eindigde net buiten den top 10 op plek 11 en hield aan den bemc ook een goed en sterk gevoel over! De Krikke en de Luc besloten vandaag extra van de natuur te genieten en deden er iets langer dan gepland over! Al de bekenden kwamen zonder kleerscheuren binnen en het podiumekke was leuk meegenomen! In la roche nog ne pizza mee geritst en dan terug naar het vrouwke! Merci manne voor een alweer een heerlijk Mtb weekendje! De "la chouffe" zal smaken!! Voor volledige uitslagen, hier de site van chronorace http://chronorace.blob.core.windows.net/files/10463.pdf
Volgende week vertrekken we met een mooi groepje richting de drome voor alweer een (hopelijk) even mooi Mtb avontuur. Het betreft hier geen wedstrijd maar een driedaagse rit doorheen een prachtig stukje Frankrijk. Het samen uit- samen thuis principe staat hier voorop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten