vrijdag 16 mei 2014

BeMC rit nr uno!!

Vandaag eerste rit van den BeMC!! Na onze vlotte terugkomst na het overheerlijke zuid Afrikaans Mtb avontuur was het uitkijken naar vrijdag 16mei! De start van den driedaagse van het noorden! Vanuit la roche en Ardenne wordt al voor de derde keer een pittige meerdaagse gereden! Het gevoel na den Afrik was altijd goed, in het weekend werden nog twee stevige trainingen gedaan (door weer en wind) en voor de rest werd er redelijk wat gerust!! Thuis en opt werk was alles toppie en na een laatste test op woensdag bij de klievers werd er donderdag met de mobil richting la roche getrokken! Daar hadden we een plekkie op het campingske vlak bij "Place to be" voor de komende dagen! Hotel floreal... Eric van Bets, de Krikke zijne collega en maat voor den transpyr kwam ook al af! De start werd vrijdag om 13u gegeven en de krikson kwam ons tegen de middag vervoegen! Mijn eindzege van vorig jaar in het "fun" classement (iedereen zonder licentie en da zijn er nogal wa, 264 om precies te zijn) leverde mij toen de blauwe trui op en vandaag een startplekkie op de voorste rij in startbox 3! Dus weinig gedrum en vrij relaxed naar de start. Sinds dit jaar is het een officiële uci wedstrijd en in het deelnemersveld heel wat al dan niet toppers. Vanaf de start was het redelijk snel duidelijk, het gaat hier direct omhoog, direct snel en direct op een lint!! Verbrokkeling vanaf km 0! De benen voelen goed en ik kan goed opschuiven tussen de eerder gestarte blokken, mannen en vrouwen mét een licentie. We duiken na goed 3km het bos en da ligt er serieus vettig bij. Geen brede rode, droge glooiende wegen zoals een paar weken terug maar ploeteren door de modder en steil omhoog en technisch naar beneden, das den bemc en den belgique!! Na 9km hebben reeds meer dan 500hm achter de kiezen, een zware opening dus! We doen vandaag twee lussen, 25 en 20 km! Samen goed voor 55 km met daarin 1900hm en twee keer de "muur van Borzee". Iedereen die daar al gereden (of gewandeld) heeft weet hoe laat het is! De kleine plaat heb ik vandaag meer gebruikt dan op 9 dagen in den afrique maar het gevoel is goed en de benen sterk! Ik weet niet precies waar ik zit in het "Fun" pak maar veel zullen er niet voor me uit rijden! De laatste 15 km pik ik er toch nog een paar op en vraag me af van waar die komen. Ik rijd opnieuw dikwijls alleen en de wind staat op de open stukken af en toe goed op den bol! Het blijft leuk mtb'en en na 2u34 kom ik over de meet! Het zonnetje is heel de dag heerlijk van de partij geweest en aan den arrivee is het nog redelijk rustig. Lekker in het gras, ne pannenkoek, wa winegums en ne recup, fietske afspuiten en wa chillaxen tot alle bekenden binnen zijn. Den brothar, den brammati en z'n halve familie, Wardje en wa bike aholics, de Krikke en den Eric en nog wa bekenden van binnen en buitenlandse avontuurtjes! Eigenlijk best wel gezellig wa napraten over dag 1! Na wat organisatorische rompslomp komt dan toch den uitslag. En wa denkte, de Schroyen eerste van de funners! Tommeke meeusen, ge weet wel dieje veldrijder haalt het bij de elite... Ik ben curieus naar zijnen tijd maar dieje weet hij zelf niet... Een podiumekke, een medaille een paar handschoenen en een grote fles "la chouffe" krijg ik mee. Ook ne nieuwen blauwen leiders t-shirt hebben ze klaar liggen en dus moet ik weer nie gaan wassen!! Ole!! Vandaag reed in de 55km tegen 21,4 gemiddeld, lekker tempoke voor een glibber rit! Morgen staat er een stevigere rit op het programma, dik 90 km en bijna 2600 hm benieuwd wat dat gaat geven. Aan de recup zal het niet liggen want de Jeroen heeft hier zojuist ne kip-curry ineen geflanst om u tegen te zeggen! Nog ne warme choco en een gallet en meer moet da nie zijn! Allee de groetjes uit de camper en tot morgen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten