zaterdag 17 mei 2014

Bemc nrtwee

Vandaag, rit dos van den BeMC... Op het programma 95km en 2600hm, het echte marathon werk. Met den uitslag van gisteren kan je twee dingen doen, ofwel een paar nummers in het oog houden en deze proberen te volgen of proberen het algemeen klassement een beetje te verstevigen! Na een woelig nachtje (lepel lepeltje met den broer is toch weer ff wat anders) dacht ik voor optie 1 te gaan... Volgen en de kat uit den boom proberen te loeren. Eens het pak op gang schoten ze in eerste instantie langs als kanten voorbij, van rustig opwarmen weederom geen sprake! Wie ook al van de partij was was het zonnetje, heerlijk! Het beloofd een lange, warme dag te worden. De asfalt klim gaat al snel over in een steile offroad puist! Niet alleen offroad maar ook off-bike is het logische gevolg. 3 km weg en al stappen... Het pak valt zo wel meteen uiteen en het juiste tempo zoeken is nie simpel! Ik kom de Ward Mertens tegen en dieje gaat vlotjes naar boven. Ik zie in de verte nog wat "Funs" en besluit daar zoetjes naar toe te bollen! Uiteraard zitten die mannen niet stil en duurt het lang voor ik in een groepje kan aansluiten waar de eersten samen zitten! Na wat pittige stukken valt ook dat groepje in stukken uiteen en rij ik met twee Duitse rakkers weg van de rest! Het is nog erg lang en alleen is maar alleen! Met den Duits een pak sluiten is nie simpel maar gaandeweg vinden we elkaar en kunnen af en toe van mekaar profiteren, ganz tholl!! Bij momenten is he erg technisch, geconcentreerd blijven is de boodschap! Den ene kilometer gaat snel den andere blijft duren maar toch blijven we het volle pond geven. Ik weet dat ik eerste fun ben maar de technische stukken, gladde scherpe stenen en nog vettigere wortels, zware klimmen en gevaarlijke afdalingen doen mij af en toe achterom kijken! Ik weet dat er een paar techneuten achter mij zitten en een accidentje is wel erg snel gebeurd! Buzze geven! Op het einde heeft de organisatie nog een paar muurtjes gelegd en het vaatje begint leeg te lopen! Harkeuhh... Moe, meurrig maar niet Total löss kom ik over de meet! Opdracht volbracht!!! Iedereen van de polderknapen kwam zowat in dezelfde volgorde als gisteren binnen al zijn de verschillen wel iets groter! Gaan broks en geen valpartijen dus iedereen content! In het algemeen klassement sta ik nu een dik kwartier voor op den tweede, de Ward nota bene, dus ik gaan morgen dat zeker verdedigen!! De benen voelen nu, in de camper, redelijk dus dat zou mogen lukken!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten