zondag 4 mei 2014

De zevende dag, was dat niet een rustdag??

Rit 7: de langverwachte "rustdag" Hazeldean farm - MacKenzie club Vandaag mogen we een uur langer slapen! Wat een luxe... Gewoonte getrouw ben ik om 5u, ruim voor de wekker, klaar voor het ontbijt! Het druppeld op de tent, en draai m'n eigen toch nog is ff om. Als in mijne kop buiten steek zie ik alleen maar sterrekes, de druppels vallen condensgewijs van bomen waar ons tentjes ondrstaan. Gene paniek dus en m'n blitsactie om vanuit mijne slaapkzak mijn remblokken te wisselen blijkt ineens overbodig te zijn geweest. Het bikepark is hier prima maar om toch het gevoel te hebben niet helemaal solo te zijn lig ik tegenwoordig lepel-lepeltje met mijne Canyon! Veel warmte geeft dieje precies nie maar een lastminute check-up kan dus vanuit mijn vila!! Ok terug naar de orde van de dag. Zoals gezegd om 8u starten. Na een kort stukje achter de "lead out" komen we op een brede klim. Ik krijg hem daar niet direct op de grote plateau en als'k hem er uiteindelijk wel op krijg hangt alles al in frut van één! De jongens hebben blijkbaar niet te veel zin met een grote groep richting eerste singel tracks te rijden en leggen het tempo wel erg hoog! Terug komen zit er al niet meer in, damn!! De tyronne heeft uiteraard de vlucht nie gemist en ik zie hem weer weg rijden. Gelukkig gaat het voor hem blijkbaar ook wat te zottekes en hij moet met enkele andere ploegske afhaken. We komen met enkele andere solo's terug te samen en rijden richting de eerste van een reeks prachtige singeltracks! In de afdalingen kan in het tempo van Mr. T nie volgen en ik zie hem weg slalommen. Ik vlieg naar mijn gevoel naar beneden maar kom geen meter dicht, au contraire!! Terug op de bredere wegens is het alle zeilen bij zetten om terug te komen. Na nog enkele ST's zie ik den T niet meer, he's gone. Eigen tempo en genieten van het heerlijke parcours! Slalommen, vliegend tussen de dichte bebossing. Te veel om op te noemen en te mooi om te omschrijven. De benen voelen nog steeds sterk en ik kan het groepje constant mijn tempo opleggen! De "floating bridge" is alweer een knap stukje parcours-bouw werk, tal van andere kleinere pallet bruggen brengen ons van singel naar singel! Het groepje uiteen rijden kan ik niet maar wel sterk uit dunnen. Ik focus m'n eigen vanaf nu op plek "dos" blijf goed doorgeven en kom met een klein groepje richting finish. Op 5km rijden we nog ff vakkundig verkeerd en moeten door de weide, onder de pinnekes draad terug richting parcours! Den helikopter hangt boven ons en kan ongetwijfeld grappige beelden schieten van een groepje kwieten die persé zo snel mogelijk willen binnen zijn! De laatste km is nog verdekke zwaar en der komt er nog snel ene z'n wiel voor het mijne over de meet steken, derde solo vandaag en opnieuw een heerlijk ritje! De ontvangst is opnieuw erg hartelijk en tiptop georganiseerd! Lekker eten, een wasje een massageke, een beetje chillaxen (zuid Afrikaanse combo tussen chillen en relaxen) en m'n dagelijks verslagje proberen af te werken. Voorlopig lukt me dat nog redelijk, het beeldmateriaal komt later wel! De MM's komen weer met 4 binnen gebold en ook zij konden het parcours wel smaken! De broeders stranden vandaag net achter de derde " vets" en pakken zo nipt naast een tweede podium plaats van de week! Chapeau voor de 49 jarige Luc, die het jonge veulen (in vergelijking met de rest) Marc toch maar al 7 dagen knap blijft volgen!! Morgen komt er nog ne pittige, van rustig binnen bollen zal weer geen sprake zijn! Grttzz vanuit de "old mutual" chill zone!! Grttzz (Vandaag geen gegevens van de rit, blijkbaar heeft de Garmin het ritje niet gerigistreerd...) ongeveer 80km, ongeveer 1500hm, ongeveer belachelijk snel gereden, ongeveer meurrig, ongeveer een paar uurtjes onderweg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten