donderdag 1 mei 2014

De zesde!!

Dag 6: Kamberg - Hazeldean Farm De dagen vliegen hier voorbij!! Zelfde rituelen zoals de afgelopen dagen... Het pak komt vanmorgen opgang achter 2pk's, geen grollende tractoren maar twee paardjes zetten ons op het goede spoor!! Het rustig opwarmen hadden we maar in de tent moeten doen want de kopgroep wordt al snel een lang lint op we opener van de dag!! Gelukkig voelen de benen redelijk goed aan en kan in goed mee! Het zijn opnieuw brede, glooiende wegen waar het tempo strak gehouden wordt en waar we helaas niet echt veel tijd krijgen om van het prachtige landschap te genieten! Achter elke bocht ligt wel een ander schilderijtje te wachten, al dan niet voorzien van een pittig knikje! Zo rijden we naar de voet van "snow Top mountain" hier valt alles al in een vrij definitieve plooi! De klim brengt ons naar het dak van de week. 1844m boven zee niveau ligt er anders voorlopig geen sneeuw meer maar wel de eerste bevoorrading! Op de fiets moete af en toe beslissingen nemen en ik pak daar zeker de verkeerde! Vestje uit, beetje drinken, barreke uit het shirtje pakken, mouwtjes weg en den tyronne weg! Hij sluit aan bij een team, ik zit alleen. De afdaling is snel en die mannen ook! Meter voor meter zie ik die knapen weg rijden, ik zie ze pas aan de finish terug... De afdaling is anders wel leuk, kilometers op de grote plateau en buzze geven! We komen aan de "Loteni river" en met natte voeten begin ik aan de klim die volgens de organisatie monsterlijk is en de naam "the valley of death" mee kreeg! Het is idd een mooie klim, eigen tempo zoeken is hier de boodschap, ik begin zowaar een paar ploegen terug kn te halen en krijg af en toe een glimp van de "Avis" man! Een glimp in de bergen kan uiteraard uit minuten bestaan maar het geeft me toch moet er voor te blijven gaan. Kort na de klim komen we echter terug op een glooiende brede weg waar alleen zitten krachten kost. De wind blaast hier bovendien in het nadeel. De brede weg gaat over in de technischte afdaling van de week. De organisatie heeft ons voor dit stuk gewaarschuwd en kreeg niet voor niet de toepasselijke naam "face plantation" mee. Ik weet dat dalen niet mijn sterkste kant is en besluit hier vooral zelf geen vel achter te laten! Wat ik wel weet is dat den Tyronne de "Savoldelli van zuid Afrika" is en dat den "adelaar van Zandvliet" hier meer kan verliezen dan winnen, veel meer! Ik moet ff herberekenen! 60k's gedaan, nog 30 te gaan! Opnieuw nen brede knaller op, bevoorradingske skippen en naar de red bull sectie van de dag! Deze keer gaat die niet naar beneden maar brengt die "rather technical" klim ons naar de top van Jack Lund's farm. Als je kunt blijven rijden tot boven steek je ne grote bonus in den pocket volgens de parcoyrsbouwers! Rijden/kruipen tot boven lukt maar den bonus in den achterzak valt wel mee denk ik! Vanaf hier tot de finish is het opnieuw op en af richting finish. Springend over een al dan niet droogstaand riviertje of rotspartijtje blijft het ook hier opletten, ne platten band of andere broks kunde altijd wel missen! Aan de finish staat mijne maat uiteraard te glunderen en is verbaasd dak al bij al nie te veel tijd verloor. Ik denk dat'm gewoon wa sterker is en begin mij stillaan te focussen op het vasthouden van de tweede plek ipv vol risico op zoek te gaan naar meer. Er resten ons nog bijna 260km naar Scottburgh waar nog teen en tander kan gebeuren. De rit van vandaag kon "energiesgewijs" weeral tellen. 3u43 onderweg, op de kop 90km, das 24,2 km/u gemiddeld. In een rit met 1915Hm, dan lig je meurrig in de tent! De MM's koersen der anders ook niet naast en leggen mekaar steeds meer het vuur aan de schenen. Zij aan zij kwamen ze (den ene al meurriger dan den andere) over de meet. Wat het in de algemene rangschikking allemaal teweeg heeft gebracht weet ik voorlopig niet, maar m'n tweede stekkie blijft voorlopig nog steeds in't vizier!! Slukes…

1 opmerking:

  1. Komaan Lieven !! Den Avis-man zal mss wel is een knakske krijgen onder druk blijven zetten ze ... blijven gaan kampioen alles geveeeuuuh !!!
    grtz David

    BeantwoordenVerwijderen