zaterdag 24 augustus 2013

Mullerthal, Luxemburg...

Op zaterdag 3 augustus vertrokken Jeroen en ik op een volgend Mtb tripje. Het uiteindelijke doel was de transmaurienne en aangezien deze in de Franse Alpen gereden werd hielden we een tussenstop in Luxemburg. Daar vond zondag een 4-uren wedstrijd plaats in Echternach, het mullertal. We stonden geparkeerd aan de jeugdherberg waar het zondag allemaal te doen zou zijn. De ronde bestond uit een klim, die over asfalt begon en dan door de wei in een singletrack tot boven liep. Vervolgens een snelle afdaling, een aangelegde jump en dan via wat kringel krangel terug langs de aankomst/wissel zone.
Het is bij een 4-uren wedstrijd uiteraard de bedoeling zoveel mogelijk ronden af te leggen. Er starten een 30-tal solo rijders en voor de rest ploegen van 2 tot 4 rijders die zoveel mogen wisselen als ze zelf willen. Om 14 u werden we opgang geschoten en enkele solo's knalden meteen serieus weg! De klim bleek best pittig en boven sloeg den tikker vlotjes 180. Niet te zot doen en ik moest er twee laten rijden. Ik zocht m'n eigen tempo en kon dit 4u blijven rijden. Pittig naar boven en recup in de afdaling, een serieuze interval training!! Jeroen was ook nogal hevig vertrokken en kwam zichzelf wat tegen, de start had hem een beetje genekt! Naar het einde van de 4u versnelde ik nog een beetje om er nog een extra rondje uit te persen! Met een goed gevoel maar zonder drinken kwam ik als derde over de meet gebold. Een podiumpje mee pikken is altijd leuk... Den eerste was een pittig bazeke maar als ze der nog een uurke hadden achter geplakt had ik hem te stekken gehad maar 4u is 4u en geen 5!! Ik reed in de 4 u 33 ronden, goed voor bijna 100km en dik 2000Hm, Hr av 169... Goed doorgereden en toch schoon constant kunnen blijven. De volledige uitslag zou terug te vinden zijn op http://www.mullerthalcycling.com/mullerthal-biking-days-2013/résultats-2013/ maar da blijkt hier voorlopig nie te werken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten