zaterdag 24 augustus 2013

Etappe deux, Saint Colomban des Villards

Met de mobil reden we 's avond door naar de volgende startplek. Saint Colomban des Villards, gelegen halfweg op de col du Glandon was zowel start als aankomstplek voor de 2e etappe. Een marathon, 38km en 2500hm, dan weet je hoe laat het is, klimmen of dalen en steeds heel stijl!! Op papier een korte etappe in kilometers maar dankzij het nodige klimwerk zouden we toch al snel enkele uurtjes onderweg zijn.
Om 10u07 werden we opgang geschoten en het ging idd meteen zeer pittig omhoog! Al snel een eerste wandeling, gevolgd door een technisch stuk richting eerste piek. De afdaling is geen spek voor mijn bek, links, rechts, langs boven en langs onder, langs overal komen de Fransozen mij voorbij... Gelukkig komt er na elke down nen up! Ff langs de bevoorrading en dan begint de lange klim richting "le grand truc". Eerst begint de klim zoetjes aan en kan ik een hoog tempo op leggen! Dat hoog tempo blijft niet duren want de laatste honderden meters verlopen weer naast de fiets... Boven is het helaas mistig want de kam waar we over rijden is adembenemend. De afdaling die volgt is echte waanzin! Haarspeldbochten à volenté, gladde stenen en wortels! Af en toe gepland afstappen en twee keer onvoorzien springen, een onmogelijke "are you allright???" passage en een brug of 4. Eens beneden volgen nog 7 pittige op en af kilometers waar het soms nog serieus bijten is! Uiteindelijk kom in redelijk goed aan en ben ik 3u48 onderweg geweest. Blijkbaar hebben er weer een heel deel langer op hun machien gezeten want in het klassement kom ik algemeen op plaats 54 terecht. 11 master 30.
Jeroen blijft te lang achter en ik vermoed al dat'm wat heeft voor gehad. Mijn vrees blijkt helaas waarheid want hij komt binnen zonder zadel! Twee keer serieus op z'n doos. Eenmaal rem afgebroken maar hersteld en ne serieuzen totter op het bovenbeen en de spier goed geraakt. Binnen over de baan en transmo gedaan! Serieuzen bummer!! Hij zit serieus te sufferen en te vloeken maar beseft dat het ook nog erger had kunnen zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten