zaterdag 24 augustus 2013

Le dernier déjà, Le Corbier - La Toussuire

Zondag en alweer de laatste etappe... Een korte rit, 27km met daarin 1700Hm. Twee pukkels tussen le Corbier en La Toussuire. Ik zou m'n plekkie nu graag vasthouden en eventueel nog wat opschuiven!
Op eerste klim doe ik een extraatje en raap heel wat volk op! Op de eerste afdaling zie in ze allemaal terug passeren. Ik gebruik m'n verstand (kan trouwens niet beter) en besluit geen risico's te nemen. Op deze afdaling zie ik drie jongens in den decor steken die niet meer zullen finishen, dus toch goed gekozen! Er volgt nog een zware klim met een onvermijdelijke wandelpassage op het einde. Halverwege de klim, bij een eerste passage in la Toussuire staat de jeroen nog met den colake te zwaaien. Eenmaal boven vliegen we langs een downhill parcours terug naar beneden. De zalige bochten die daar uitgehold liggen worden gezwind genomen. Een laatste knik in volle vaart over en dan bol ik tevreden over de meet... 27kmmen en toch 2u18 onderweg, das niet bepaald gevlogen, om maar aan te geven hoe technisch het weeral was. In het klassement schuif ik nog een plekkie op en eindig zo uiteindelijk op plaats 38 algemeen, ik blijf 9e bij de 30+ers.
Nog snel een douchke en dan naar het vrouwtje!! Den transmaurienne is een zalige wat streek betreft maar er zit volgens mij meer in qua parcours. De ritten mochten iets langer zijn en de wandel stukken iets korter. Voor techniekers is het de hemel voor polderpatatten zoals ik is het af en toe met de billen dicht! De organisatie was dit jaar aan de 25ste editie toe en dan zou je toch denken dat alles iets vlotter zou kunnen verlopen. We hadden ons wel aan dit alles verwacht dus ons hoor je niet zeuren!! Voor de rest is mtb'en in het hooggebergte nog altijd super zalig, zeker in de zon! Het deed me dikwijls aan den Iron bike in Italië terug denken, ook het beter technische Mtb werk!! Uiteraard blijft de Jeroen zijnen "abondonee" een domper op de week....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten