zaterdag 24 augustus 2013

Etappe un, Albiez Le Jeune au Albiez Montrond

Donderdag was opnieuw een rit met de organisatie in een glansrol. Drie korte specials in één rit verbonden door niet ge-timede stukken. De start lag in het kleine Albiez le Jeune de aankomst in het mooie Albiez Montrond waartussen 45km en 2500Hm. Normaal zouden we starten om 10u, uiteindelijk vertrokken we om 10u35. Gelukkig regende het niet meer en deed de zon zelfs verwoedde pogingen door te breken.
De eerste special reed ik samen met Jeroen, mooi maar nog niet al te technisch maar met benen die nog op proloog snelheid lagen... (SP1 het gele lijntje op het profiel hierboven). Dan een tussenstuk gevolgd door een chrono afdaling SP2. Hier werd in groepen van 6 gestart, opgemaakt aan de hand van het proloog klassement. Ik startte dus in de laatste groep. Voor mij waren ook enkele toppers gestart waardoor in de afdaling tijd goed maken niet echt een optie was.
De afdaling werd op opnieuw gevolgd door een tussenstuk waarin best een mooie klim zat, helaas niet tegen de chrono. Ik ben in dit prachtig stukje natuur zelfs wat extra gaan mesten, niet simpel op zo een steile bergflank... De laatste twee chrono stukken werden gelukkig samengevoegd tot een lang stuk, hier konden we een eerste keer naar waarde rijden en wandelen. Het werd al snel duidelijk waarom we naar hier waren gekomen. Steile klimmen, al dan niet te rijden, technische passages en stevige afdalingen. De eerste wandel/klouter/kruip/sprong stukken lieten niet al te lang op zich wachten en zo werden de eerste gellekes toch nog boven gehaald... Na de eerste echte fietsdag schoof ik in het klassement op naar plek 71 algemeen, een mooi sprongetje! In mijn categorie, de +30 kwam ik op plek 17)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten