donderdag 9 juni 2016

Die hundsruck marathon


Rhens...


Fietsvakanties, met of zonder den mtb, met of zonder mobilhome... Elk jaar staat er toch wel teen en tander op den agenda! Zo ook dit jaar, eigenlijk de eerste 14 dagen van juni, van teen naar het ander... Vrijdag 27 juni vertrok ik met Patrik van stappen richting Namen om zaterdag de Tour de Namur te rijden. We rijden er 130km met de mtb met daarin de nodige hoogte meterkes. Zaterdag namiddag reden we door naar Rhens in de buurt van Koblenz om daar zondag de Canyon Hundsruck marathon te rijden. Het regent zaterdag heel de namiddag daar in Duitsland en ook voor zondag zijn de voorspellingen niet echt een "zalig fietsweertje" te noemen. Het is aan de start echter droog en op het gezellige plein worden we om 8u45 opgang geschoten voor 80km en 2200hm. Het gaat direct omhoog en ik besluit vooral rustig te starten na gisteren en vooral met hetgeen nog komen gaat. De eerste off road stukken liegen niet, pittig! De stukken door de bossen liggen serieus vettig en het is glijden en glibberen. Het zou wel eens een pittig ritje kunnen worden. Het eerste uur ben ik vooral met mezelf bezig, de training van gisteren verwerken en de rest laten rijden. Na een dik uur komt bij mij een  wat beter gevoel opzetten en kan ik steviger door rijden. Ik kan van groepje naar groepje rijden en kan echt genieten van het mooie parcours! Het is alles behalve een doorsnee snelle-, Duitse-, schrotter marathon en ik kan ze geen ongelijk geven! Enkele stevige klimmen, technisch passage's, afdalingen doorheen de wijnranken, een paar mooie uitzichten over het landschap! Genieten!! De laatste 10km lopen terug over het erg modderige begin van de tocht en hier verliest m'n Canyon de strijd tegen de natuur! Chain suck op de kleine plateau, helaas heb ik deze af en toe nog nodig en ik moet noodgedwongen van de fiets, de ketting loopt bovendien een paar keer vast tussen kader en ketting blad, alweer werk voor de mechanieker! Ik kom voldaan maar zeker niet "kapot" over de meet in een tijd van 3u44! 11 in mijn categorie...Een top marathon!! De gratis pasta en Duitse gebakjes in het mooie, oude stads gedeelte van Rhens is mooi mee genomen! Eerlijk waar, deze tocht is de rondrit meer dan waard! Fietske afspuiten en wij weg richting Italië, richting Riolo Terme!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten