donderdag 9 juni 2016

Grand finale rally di romagna

De laatste van de Rally. Alweer een korte etappe op het programma. De organisatie wil duidelijk voor iedereen een haalbaar parcours opstellen en maakt de ritten niet overdreven lang. Vandaag wacht ons "slechts" 40km met daarin 1500hm. Dat blijft natuurlijk een pittig parcours maar echte marathon etappes kan je het moeilijk noemen. Pat en ik warmen even op omdat we een pittige start verwachten. We worden om 9u door de motoren op sleeptouw genomen richting eerst klim. De opener begint gelijkelijk en we hebben deze reeds op een verkenningsrit gedaan. Het tempo van de koplopers ligt opnieuw iets te hoog voor mij, de benen voelen na de extra inspanningen van gisteren niet 100% hersteld aan en ik moet wat gas terug nemen. Ik kom andermaal alleen te zitten maar vind dat alweer absoluut niet erg. Het blijft tenslotte erg mooi rijden! We dalen af langs de klim die we deden tijdens de proloog, over de "Gyproc" terreinen. Vannacht regende het een beetje en soms ligt de witte pap er glad bij. Al snel beginnen we aan de tweede klim van de dag, een lange met een paar recup stukjes tussenin. Ik haal zoetjes terug wat volk in en voel me opnieuw beter worden naarmate de kilometers oplopen. De afdaling die volgt gaat eerst nog off road maar veranderd in een snelle asfalt afdaling. Er resten ons nog drie knikken richting Riolo. De tweede is opnieuw een serieuze muur waar we een laatste wandelpassage te verwerken krijgen. Het is nu binnen bollen, voor de laatste maal het gekend klimmetje richting arrivee! Opschuiven in het klassement zat er vandaag niet meer in, ik beland anders nog wel op het podium met een 6e plek in mijn categorie, algemeen werd ik 8ste. Pat strand uiteindelijk op een 54ste plaats algemeen en een 22ste in zijn categorie. De pasta party/award ceremonie mag er anders weer wezen. De organisatoren doen echt wel hun best het erg aangenaam te maken voor alle rijders. Lekkere pasta en andere gerechtjes, kaas en wijn, serieuze dessertjes! Alles á volenté! Pat en ik genieten nog een middagje in het zonnige Riolo. 'S avonds trakteren we ons zelf op een heerlijk dineetje in het plaatselijk toppertje en kruipen, na een laatste biertje met de andere Belgen, voldaan in onze nest. Het is nu recuppen richting Oostenrijk waar donderdag de Alpen tour start! Cu in Schladming!

Iedereen winnaar!!

Aan de finish vlag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten