dinsdag 7 juli 2015

Dag 3: Finishen aub

En hopla, alweer de laatste... De recup op de camping was weer moppie. Lekker gegeten hel de middag door, op tijd den beddenbak ik en voor de verandering goed geslapen. Jeroen kwam zondag een dagje meebollen en samen met de Jef en den Erik trokken we naar de start. De Krikke gaf er brui aan en verkoos een potje mini-golf boven een potje maxi-mtb. Ik nam al op voorhand het besluit niet met de snelle funs te starten en vandaag volledig m'n eigen ding te doen. 100kmm met dik 300Hm lang en pittigZo geschiedde, ik zag de mannen in groep van me weg rijden op de eerste klim, ze vlogen weer vlotjes omhoog. Voor mij geen stress maar wel tempo stampen. De openingsklim is pittig en lang niet opblazen is de boodschap. Al vrij snel kom ik de eerste bekende al tegen, de snelle start heeft hem de benen afgesneden en hij zit nu met de gebakken peren. Uiteraard is dit goed voor mijne moral, de benen doen de rest. Voor halverwege de rit heb ik er weer twee te pakken. Ik denk dat ik nu rond de vierde plek moet rijden en blijf lekker doorbollen, het gevoel is prima! Intussen heeft er één iemand zich in m'n wiel genesteld en is blijkbaar niet van zin enig kopwerk te doen of mij te laten rijden. Hmmm, toch ff navragen. Het blijkt den derde in het algemeen klassement te zijn die in dat klassement 3' voor mij staat. Ok, vandaar!! Ik probeer van hem weg te rijden, maar weg geraken lukt me niet! Chapeau voor hem, to bad voor mij! Op 10km van de meet krijg ik plotseling de blauwe trui van de leider in het vizier! Da kan na niet denk ik en pers er op een stevig klimmetje alles uit in een poging tot bij de leider te komen. Ik kom dichter bij de blauwe trui en mijne schaduw moet blijkbaar toch lossen, twee vliegen in één klap! De gas gaat nogmaals open. Op enkele kilometers van de finish kom ik samen bij den blauwe. Ik feliciteer hem met z'n eindoverwinning maar hij zegt me dat hij de trui aan het verliezen want dat de tweede in het algemeen klassement al zeker 10' weg is. Ik zeg hem dat day voor mijn gevoel quasi onmogelijk is en geef nog eens extra gas. Hij klampt aan en samen bollen we over de meet. Ik werd vandaag tweede in 4u56 op 3' van den eerste! Mijnen blauwe maat verliest de trui met 6" en kan zichzelf wel voor het hoofd slaan! Ik kom net te kort voor een derde plek in het algemeen klassement... Ik ben anders uiterst tevreden met het resultaat en het gevoel van de laatste dag! Ik hoop volgend jaar op full power hier nog eens aan de start te staan en er opnieuw vol voor te gaan, den BemC blijft een erg leuke, pittige meerdaagse wedstrijd!

1 opmerking:

  1. Met geweld leuke en lyrische samenvatting van deze fiets 3-daagse!! Hopelijk volgend jaar weer samen aan de start, en heelhuids aan de meet!!!!

    BeantwoordenVerwijderen