maandag 27 juli 2015

Rit 6: San Marino - Levico Terme 89km - 2530hm

Na de hoogte-meter-killer van gisteren werd vandaag de afzink naar het Garda meer ingezet. We dalen voor het eerst meer dan we stijgen! We zullen vanavond bijna 1000 meter lager liggen, maar eerst moet er nog stevig geklommen worden. Aan de start is het een beetje aan de frisse kant maar om 9u01 zijn we al aan het klimmen en staat het shirtje al open. De opener voor vandaag is een pittige schrotter klim. Ik zit vrij snel in een goed ritme maar Johan ziet af als de beesten, het draait niet zoals we hadden gehoopt. Hij moet een passend tempo zoeken en we zien mooie groepjes passeren. Op de erg technische afdaling die volgt is het uitkijken geblazen en vooral recht blijven!! Het is andermaal erg mooi rijden. Na de technische passage over glibberige stenen wordt de afdaling breder wanneer deze een kletterend bergriviertje blijft volgen. We krijgen geen tijd om uit te blazen want eens beneden beginnen we direct aan de hoofdbrok voor vandaag, 20 km klimmen naar een hoogte van 2020 meter, een serieuze puist dus. We beginnen op het asfalt die over gaat in schrotter. Het is een gelijkmatig beestje waar tempo zou gemaakt kunnen worden, helaas beschikken we niet meer over de 4"power benen" van weleer. We slingeren rustig verder het bos in, passeren de boomgrens en komen boven in alweer een Italiaans schilderijke! Even rondkijken, de plaatselijke schonen even begroeten en dan in volle, dolle vaart naar beneden! Ik kan mijne maat op sleeptouw nemen op de iets vlakkere, wind stukken maar als het eenmaal terug steviger omhoog gaat staat hij er alleen voor. Het is zwoegen en harken, de zon doet de rest, de Johan z'n best! De slotklim verloopt grotendeels over het warme asfalt. Na de laatste bevoorrading moet ik ff alle zeilen bijzetten om terug tot bij Johan te komen, watermeloen heeft hij niet meer nodig, ik eet'm dan maar zelf op... Door de serieuze hitte stop ik nog ff bij een stel supporters om m'n onze bidonnen nog even te vullen. Op de top duiken we naar beneden. De laatste afdaling is er weer één om in te kaderen! Mens en machine worden andermaal tot het uiterste gedreven. Het regent hier platte banden en af en toe staan er ploegjes hun wonden te likken na een schuiver hier of daar. Ik moet even inhouden en dan komt Johan aangestormd, ik hoor hem roepen dat hij geen remmen meer heeft!! Als er nu 1 ding is op een fiets dat je wel wilt dat werkt in een afdaling zijn het wel de remmen. Ik maak me uit de voeten en hoor hem achter mij den decor in gaan, een gekraak van jewelste en ik denk het ergste! Gelukkig hoor ik ook Johan vloeken en tieren! Geloof het of niet maar hij heeft wel den beste bocht van heel de transalp uitgekozen om uit te vliegen. Bij iemand op de "werf" die in een hoekje zijn isimo platen aan het verzamelen is duikt'm binnen! De arme bewoner komt verbouwereerd uit z'n garage even vragen of alles "tutti bene" is! Ik leg hem uit dat gezien de omstandigheden alles redelijk "bene" is voor aleer wij snel weer de benen nemen. Het is nu nog 5km glooiend naar den arrivee, op de baan komt de Pat nog ff op zijne koersfiets ons de weg wijzen en onder de finish boog staat de Polle alweer met allerlei lekkers te zwaaien. Na een zwaar dagje is de recup weer meer dan welkom. De nodige ditjes en datjes en een pastake al tonno moeten de batterijen weer voldoende opgeladen krijgen om morgen Riva "vlot" te kunnen bereiken.
nummer 6....

Uitslag: 48 in categorie dag uitslag 39 Men Overal 50ste Algemeen Overal
4u30' ; 21,2km/u gemiddeld




Geen opmerkingen:

Een reactie posten