donderdag 18 juni 2015

BeMC dag 2: battle in het bos!

De rit van gisteren was redelijk verteerd na de nodige recupshakes, pastas en andere zoetigheden. Het been stond redelijk dik maar echt last zou ik niet mogen ondervinden. Bij de start stond uiterdaard de top 10 van de fun's wat naar elkaar te lonken, iedereen duidelijk in vorm en met goesting om er een lap op te geven. Zo geschiedde ook! Vandaag stond er 95km op het programma met daarin 2500Hm, maar daar lagen ze precies niet echt wakker van want vanaf de eerste meters was het koers. In een klein groepje was het constant vlammen en veel tijd voor te recuppen was er niet. Bij de eerste bevoorrading stopte ik om een bidon te vullen en de mannen waren weg. Een lange achtervolging was het gevolg. Even dacht ik de aansluiting definitief kwijt te zijn maar in een langere klim kreeg ik de mannen toch in het vizier. Het bleef heel de dag vlammen en verschillende pogingen om weg te geraken werden gelukkig in de kiem gesmoord. Opnieuw werd ik 6e in de dag uitslag, in de algemene uitslag steeg ik een plekkie naar plaats 5, inmiddels al wel op 7' van den eerste. Ik moest vandaag serieus aan den bak en redelijk diep gaan. Morgen zou ik het rustiger aan doen, de mannen laten gaan en terug een paar slagen minder rijden. 's Avonds begon het te druppelen en was het best koud daar langs het water!! Gelukkig is er dan de camper die me lekker ons lekker warm houd en voor de nodige gezelligheid zorgt. Liesbeth van de Jef, de Lou en de Gust zorgen voor de nodige ambiance en meer moet dat niet zijn. De Krikke besluit de laatste rit te schrappen wegens te zwaar vermoeid, dat geeft toch aan dat het een stevig toerke is!

1 opmerking: