maandag 27 juli 2015

Le grand depart: Ruhpolding - Saalfelden 102km - 2260hm

Den eerste, eindelijk was het dan zover! Le grand depart! Onder een reeds volop aanwezig, brandend zonnetje stonden we om iets voor negen in ons startvak. Vandaag op het programma, een pittige start een klim om op warm te draaien en een tweede iets langere klim. Om af te sluiten 40km in stijgende lijn richting finish. Mijn eerste dag is meestal m'n zwaarste dag en ook vandaag was het van dat! De start was snel, eerst over asfalt, daarna de eerste schrotter stukken. Johan schoot vinnig weg, ik raakte z'n wiel in de woelige, nerveuze opening kwijt en ik moest alle zeilen bij zetten om terug in z'n wiel te geraken. Misschien ging ik hier iets te diep en moest dit de rest van de rit bekopen.  In super tempo vlogen de eerste 20 km voorbij, stillaan werd het pak een lang lint dat op zijn beurt steeds verder en verder uitgetrokken werd. De eerste klim, het draaide bij mij voor geen meter, Johan peddelde door en kwam af en toe eens vragen of alles in orde was. Zwaar benen, een onderrug die de laatste dagen al opstandig was en nu helemaal protesteerde en de maag die de energie niet naar de juiste plekken kreeg. Het was duidelijk m'n dagje niet! In de eerste afdaling ging ik voor de verandering nog eens onderuit! Gelukkig en straf eigenlijk maar zonder erg, recht krabbelen en verder! Ook de tweede klim was voor mij een "highway to hell"! Ik kwam nooit in het goede ritme, damn. Ook Johan wist ondertussen waar de klepel hing en bleef in de buurt. Na een zeer technisch laatste stuk van de tweede afdaling kwamen we op het laatste gedeelte van de de dag, 40km in licht stijgende lijn richting arrivee. Het plan was in een groepje mee te glijden. De eerste 15 ging dat perfect, tot de tweede bevoorrading waar we iets te veel tijd namen, de meesten van ons mooie groepje bidonnen aanpakten of gewoon doorreden en de vogel was gaan vliegen! Gelukkig zat de wind mee en had de Johan nog een cartouchke op overschot, we verloren allicht nog wel een paar minuutjes maar er kwam toch ook niemand meer terug. Het finale gekabbel zorgde nog voor een redelijk pittig slot van een zware eerst rit! Recuppen was de boodschap, eten, drinken de usual. Even verfrissing zoeken aan het lokale meertje want het was nog steeds erg warm en dan een pastake bij den Italiaan, het is per slot van rekening vakantie he! Nog een biertje (een paar voor de begeleiding) en dan (bijna) allemaal op tijd de nest in!
De start, voorlopig nog alles onder controle.
Lekker in't bos!

Zwaar dagje, mooie rit!!
Etappe 1, zoals gewoonlijk mijn zwarte beest!!

Uitslag: 60 in categorie Men 80ste Algemeen
4u27' ; 22,8km/u gemiddeld


Geen opmerkingen:

Een reactie posten