dinsdag 17 mei 2016

Rit twee bemc,

Dag twee BeMC, vandaag op het programma 96km, 2200 Hm. Gisteren was de recup goed, lekkere rijst met kip en curry, de vrouwtjes die aankwamen en op tijd de nest in. Vanmorgen een goed ontbijt en pannenkoeken van de Jef! Ik eindigde gisteren 4e en wilde vandaag proberen een plekje op te schuiven richting podium. Een derde plek moet haalbaar zijn. De nrs één en twee zijn eigenlijk buiten categorie en rijden duidelijk beter. Dat wordt in de start meteen duidelijk. Op de openingsklim gaat de gas meteen volledig open en ik moet beide heren laten gaan. Nog enkele andere fun's worden steeds kleiner en kleiner, meegaan is geen optie. De benen volledig opblazen in de start is niet "ideaal" in een marathon! Ik besluit een eigen, strak tempo te zoeken. Dat lukt eigenlijk redelijk goed en al snel krijg ik enkele bekende tenues terug in het vizier. Uiteraard werkt dat motiverend en ik besluit toch wat te versnellen om in een mooi groepje te belanden. In de rit van vandaag komen enkele glooiende open stukken voor en de wind staat strak. Ook op de Mtb kan het dan wel eens voordelig zijn in een groepje te belanden. De kilometers en het tempo beginnen duidelijk door te wegen, van een groepje is al snel geen sprake meer. Met twee karren we maar door. Andere jaren doen we deze rit andersom, ik weet af en toe wat er komen gaat en dat is toch wel een voordeel. Enkele technische passages met veel wortels kan ik dit jaar nemen waar ik vroeger sowieso zou afstappen, het tempo blijft er goed in. Rond km 60 komen we nog ne funner tegen, ook hij pikt zijne wagon aan. Het tempo zakt nu niet meer, de klimmen zijn niet "moordend" maar vele kleintjes... Op km 80 zijn we terug met twee, de slotklim is nog erg lastig. Mijn lampje is ook stilaan aan het dimmen, nog ff op de pedalen en zonder accidenten naar beneden, richting la roche. Daar staan uiteraard nrs 1&2  al enige tijd te blinken, ze lopen vandaag opnieuw verder uit! Ik eindig wel derde en ook in het algemeen klassement schuif ik een plekkie op. Het was vandaag erg frisjes, de fiets afspuiten en terug naar onze casa! Douchke pakken en warme kleren aan, de recup kan weer beginnen. Jeroen die dag 1 geen goed gevoel had reed vandaag erg goed. Ook de rest van de boys (en dat zijn er hier heel wat) kwamen ieder met een eigen verhaal veilig over de meet. Iets wat duidelijk niet voor iedereen het geval  is. In de eerste hulp post is het bij momenten erg druk. Het parcours in de bemc staat dan ook niet voor niets bekend als zwaar en technisch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten