maandag 16 mei 2016

BeMC '16, hier zijn we weer...

Voor de 5de maal op rij trokken we ook dit jaar naar la roche en Ardenne voor het driedaags Mtb avontuur de "BeMC". Samen met Patrik van Stappen vertrok ik donderdag middag al om ons gehuurd huisje al op te warmen en de rest te kunnen verwelkomen. Donderdag avond kwamen Jeroen en Jef en na de eerste rit op vrijdag zouden de vrouwtjes komen. Het huisje staat in La Roche centrum, een ideale uitvalsbasis voor dat wat komen gaat. Vrijdag vertrekt de rit pas om 12u om iedereen de kans te geven relaxed naar het zuiden van belgie af te zakken. 
Na de sks marathon werd er nog veel gereden, echter alleen met de race fiets. Mtb'en in "Dardenne" is toch net iets anders en ik besloot dat ik vrijdag niet al te voortvarend zou starten. De eerste rit bestaat eigenlijk uit 3 kleinere lussen. In totaal zijn deze goed voor 67km en 2600hm, er moet twee maal de muur van Borzee beklommen of bewandeld worden en voor de rest een paar technische en leuke passages. Het zonnetje is van de partij en dat is altijd leuk mee genomen. In het startvak staan steeds meer bekenden, uit de polder, van vorige bemc edities of andere mtb avonturen in binnen of buitenland. Ik zoek vanaf de eerste steile openingsklim m'n eigen tempo. Uiteraard is de start snel en passeren heel wat "funners" op weg naar de eerste off road stukken. Ik doe echt m'n eigen ding en laat veel volk passeren. Een eerste steile klim in het bos moet traditie getrouw te voet genomen worden. De daarop volgende afdaling zorgt voor een lang lint. Het eerste uur verloopt vlotjes, regelmatig eten en drinken en voor de rest karren maar. Vanaf het tweede uur besluit ik de gas wat verder open te draaien. Het gevoel is redelijk goed en ik ben reeds volop andere bikers aan het inhalen én achter te laten. Van mooie groepjes vormen is op dit parcours niet echt sprake. Het blijft uiteraard steeds op en af gaan, op enkele open stukken staat de wind erg strak. De tweede muur van borzee hakt er bij velen in. Op de top kan ik nog twee fun's bij de lurven grijpen. Ik begin het parcours van deze rit stilaan te kennen en weet dat de laatste kilometers hoofdzakelijk in dalende lijn zijn. Niet opblazen met het oog op morgen en vooral geen overdreven risico's. Aan den arrivee staan reeds 3 fun's te blinken, ik ben dus vierde en de verschillen met 1 & 2 zijn ruim. Nr 3 van vandaag reed op de beklimming van borzee nog van me weg en wist nog een minuut te nemen.   Straffe mannen, maar ik heb me super geamuseerd en ben heel tevreden over de benen en met de verdiende 4e plek. Ik blijf wat rondhangen op het zonnige gras, fietsje kuisen, hapje eten, recupje drinken, winegums, alles is voorhande. Één voor één komen de boys binnen gebold, jeroen heeft maagproblemen en trekt direct richting huisje. Geen accidenten wel allemaal een pak avonturen en dat op slechts 67km. Ikzelf was 3u18 onderweg...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten