donderdag 28 augustus 2014

saarschleiffeland...

Zondag 27 juli stond de volgende op het schema. Na een doorgedreven training op Tomorrowland vrijdag vertrok ik zaterdag met de mobil richting Duitsland. Daar werd de saarschleiffe gereden, deze start in Orscholz net over de Luxemburgse grens. Ik had er al wel teen en tander van gehoord en nen Duitser kan er altijd wel bij dus waarom ook niet! Het weer was toppie en de goesting om een schoon marathonneke te rijden is dan nooit ver weg. Ik stond heel relaxed aan de start want enige ambitie had ik niet. De dansbenen van vrijdag waren nog niet helemaal gerecupereerd en dat werd al snel duidelijk. Na de start kon ik nog bij de "elite"kopgroep aansluiten maar na een eerste min of meer technische passage waar alles op een lint kwam, had ik niet de power om de aansluiting te houden. Ik besloot verstandig m'n eigen ding te gaan doen. Genieten van de natuur en de alweer prima Duitse organisatie. Bevoorradingen genoeg en daar de tijd nemen is ook nog wel eens leuk, wafeltje hier, koekje daar, bidonnekes vullen, stukje fruit het kan niet op bij die mannen. Het parcours bestaat uit twee grote lussen. Het is nooit al te technisch en al bij al kan het tempo er lekker in blijven. Na 40km begin het echter te dagen, de benen voelen nu wel plots heel slapjes en de moral krijgt een tikkie. Een paar steile klimmen doen de rest, "shut up legs" en "pedal damn'it" schieten door m'n hoofd. De benen zwijgen echter niet en blijven tegen pruttelen. Ook het zo belangrijke maagje denkt er het zijne van en voert ook een kleine protest actie uit. Halverwege is de verleiding er even om, wanneer we aan de mobil passeren, er de brui aan te geven. Hoe belachelijk zou dat zijn!!!! Niks van rije deju! Ik probeer alles nen tweede keer op te starten en wonderwel raap ik zelfs wat volk terug op. In de kortere twee lus knippen ze de mooiste klim van de dag eruit en ik vind da zelfs spijtig, tekenen dat alles toch niet zo slecht kan zijn. Ik pak opnieuw veel tijd aan de "verplegung" en de gellekes blijven in de pocket. Het blijft best mooi rijden en na 4u46 zit de Saar erop. Hij was goed voor 97km en toch 2293Hm, goed verzameld van die Duitsers, kunnen ze toch he!! Besluit; schoon marathonneke, goede organisatie (al moest ik wel erg ver op zoek naar de douches), heel mooi stukje Duitsland alweer een bezoekje waart. Tomorrowland "full option" en een Mtb marathon in hetzelfde weekend is misschien toch niet zo een top combinatie... Uiteindelijk werd ik toch nog 19e, al bij al nog zo slecht niet! Als je weet dat Belgisch kampioen Joris massaer hier zelfs niet won dan ligt het niveau toch best hoog! Volgend weekend een weekendje zee maar daarna staat de "raid des sources" nog op het programma. Ben eens benieuwd wat het daar gaat worden. Lang lang geleden heb ik daar al eens gereden, waarschijnlijk met de Stynen en de Krikke ofzo, zalig! Vandaag deed ik 4u36 over de 97km, reed exact 21km/h gemiddeld en klom 2300m de lucht in!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten