vrijdag 29 augustus 2014

En nog een Chouffke, hik...

Vrijdag 15 augustus, moederdag... Sorry moeder, merci voor de feestdag, ik maak da goed!! Vrijdag werd er in het kleine dorpje Achouffe een tochtje georganiseerd. Het Belgisch kampioenschap marathon MTB. Hmmm toch nog is ff gaan piepen. Ikke met de mobil donderdag al richting den brouwer! In Achouffe aangekomen blijkt dat daar al teen en tander is neergestreken, de parkings staan daar al vol met campers, tenten caravans en andere mobiele overnachtings faciliteiten. Toch nog een plekkie gevonden en alweer vroeg onder de wol. De regen tikt hypnotiserend op het dak en ik val vlotjes in slaap. 's Morgens, nog steeds hetzelfde getik of is het al meer geroffel dat me wakker maakt? In alle geval het valt nog steeds met bakken uit de lucht. Den buienradar geeft anders aan dat da nie meer voor heel den dag zou mogen zijn, rond 10/11u zou het ergste gepasseerd moeten zijn. De start wordt om 9u gegeven en ik heb nog wel wat tijd om mezelf mentaal en fysiek op een pittig tochtje voor te bereiden. We worden in verschillende boxen opgesteld gaande van de elite's naar Masters, vrouwen elite, U23, Fun A en Fun B's. Nen helen hoop bijeen en vanaf de start wordt alles snel op een lint getrokken. Het gaat direct omhoog, het niveau is hier duidelijk nie van de poes en het is wringen om het eerste off-road gedeelte binnen te bollen. Het is nog steeds aan het regenen en het parcours ligt er verzadigd bij. Het water komt langs boven de modder langs onder. De benen voelen goed aan maar opschuiven in het pak gaat maar moeizaam, iedereen die hier aan de marathon begon wil duidelijk het onderste uit de kan! Na dik twee uur koers stopt het met regenen, ik besluit zelfs m'n regenvestje uit te doen, de temperatuur is redelijk en ontploffen in de KW is iets wat iedereen kan missen. Halverwege komen we een eerste keer de finish gepasseerd, ik denk goed gedoseerd te hebben want de moral en benen zijn nog daar om buzze te geven. Veel volk kom ik niet meer tegen, ik kan nog wel enkele plaatsen goedmaken en dat doet altijd deugd! Het blijft ondertussen glibberen en glijden over het mooie parcours. Deze marathon zou ik ook wel eens graag in drogere omstandigheden willen afhaspelen. In de 90Km liggen toch dik 2300Hm verscholen, mooi verzameld! Uiteindelijk ben ik 4u33 onderweg, behaal daarmee een 33ste plek algemeen en ben eerste fun rijder zonder licentie. De organisatie heeft mij echter bij de fun rijders met Licentie gezet en daar eindig ik 5. Al bij al een mooi resultaat in deze zware tocht… Dit zou wel eens de laatste marathon voor 2014 kunnen geweest kunnen zijn. De beentjes voelen wat moe en het "zomerse" weertje van de laatste weken doet er ook geen deugd aan. 2014 was ne GRAND CRU!!! Merci aan mijne sponsor, VVW-projects… De loopsloefjes mogen nu nog eens uit de kast komen en wie weet valt er uit die kast nog wel nen duathlon...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten