donderdag 28 augustus 2014

Doe mij maar ne "rulles"...

Na de koerskes van Zandvliet kan de pinarello weer aan de kant en halen we den Mtb weer van stal. De modder van de pyrineeën en het zand van de Atlantische oceaan hebben we er intussen afgespoeld. De vork heeft een grote beurt gekregen en de benen willen nog wel een paar toertjes doen. Zondag 20 juli trek ik richting Rulles, een eindje bollen vanuit Zandvliet maar voor de mobil geen probleem. Dit is een kleine marathon maar lijkt me toch over een mooi parcours te kunnen gaan. Het is een vrije start en rond 8u vertrek ik voor mijn tochtje... Zaterdag hebben we heel de dag aan de zee geweest, lekker relaxed maar de benen zijn daar precies in't zand blijven steken. Het kan ook zijn dat de pintjes op de kermis en de relatief korte nachten ervoor zorgen dat het lichaam niet helemaal mee wil. Het is anders mooi rijden, het is bovendien helemaal droog iets wat door de weermannen niet echt tot de mogelijkheden zou behoren.
Af en toe pruttelt de maag wat tegen en is het ritme ver zoek. Andere momenten lijkt het goede gevoel terug daar te zijn en kan de gas voorzichtig ietske open getrokken worden. Het duurt echter lang voor ik echt een beter gevoel kan behouden, we zijn dan bijna binnen. De laatste 15 bollen nog het best van allemaal! Knallen is het nu, waarschijnlijk ook wel omdat deze voornamelijk in dalende lijn liggen... Wanneer ik binnen kom heb ik de eerste tijd, de Raezekes zijn anders een 1,5u na mij gestart en ik verwacht dat ze nog wel vlotjes onder mijnen tijd zullen duiken. Dat gebeurt ook en zo sta ik opnieuw als derde op het podiumekke in de locale sporthal. Een klak, twee flessen Rulles-bier en een medaille en iedereen content. Ik was volgens de Garmin 4u51 onderweg over de 106km, reed bijna 22km/h gemiddeld en klom 1900hm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten