zondag 27 april 2014

Racing day...

Rit 2, de eerste dag die mee telt voor het klassement! Het is erg vroeg als de wekker gaat, 4u50 (das de vroege deju!!) het ontbijt is net zoals het avondeten opnieuw toppie, de laatste gaatjes worden met de nodige carbs gevuld en dan allemaal naar het startvak! Het is nog erg koud, ijs op de tent en op het zadel maar de start is gepland om 7u. Alles verloopt hier erg relaxed, geen overbodig gedrum en starten achter den traktor. Het tempo gaat echter snel de hoogte in en ik sluit aan bij de kopgroep. Het is erg stoffig, de zichtbaarheid beperkt en het tempo nog erg strak als we off road gaan. Een paar koeien weten niet goed wat er gebeurt als de kudde mtb'ers passeren maar besluiten gelukkig niet het parcours op te lopen. Er staan ons vandaag 90km te wachten en weinig hoogte meters, een kleine 1000. Erg technisch zijn de brede wegen niet, snel des te meer! Ik kan het tempo van de kopgroep redelijk goed aan en laat mezelf zelfs verleiden wat kopwerk te doen. De rest van de rit bestaat vooral uit rechtbljjven, eten en drinken en af en toe alle zeilen bij zetten. De laatste bevoorrading moet ik stoppen om niet volledig zonder water te vallen. Op de daarop volgende singeltrack raak ik het contact met de kopgroep kwijt. Die mannen zijn niet gestopt en ik zit een beetje gevangen achter wat meurrige (of verstandige) rijders. Eens terug op wat snellere stukken probeer ik nog terug te keren maar de vogel is gaan vliegen. De laatste k's gaan over de "red bull run", een fantasietje van de parcours-bouwers om een mooie singeltrack afdaling extra in de verf te zetten. De wind staat strak en blaast bovendien vol op den bol! Samen met een andere, Belgische solorijder bol ik na 3u25 over de finish! Goed voor een gemiddelde van 26,5 km/h!! En dat voor een Mtb-ritje... Ik denk derde te zijn geworden maar blijkbaar is der ene solo-boy er in geslaagd een extra lusje te doen. Ik sta verdekke als tweede op het podium, en meteen ook tweede in het overall klassement. De M&M buddies komen een kwartiertje later ook over de meet gebold en hebben den deze ook goed verteerd!! Douchen, relaxen, podiumke, een kaartje leggen, nog wat relaxen, een half kieke eten (heerlijk sappig en mals) en om 21u licht uit!! In Zandvliet moet het dak er nog af gaan op een paar feesjes, maar voor den deze ist pitten en recuppen!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten