dinsdag 15 april 2014

Da duurt hier wel lang...

t' was November, Reusel… Nu is het half April?? Dat is bijna een half jaar! Je zou beginnen denken dat ik met alles gekapt ben, van den aardbol verdwenen, ben gaan biljarten of gene PC meer heb… Gelukkig is niets van dit alles het geval! Wat is er dan wel aan de hand, awel dat zal ik eens ff snel uitleggen! Na Reusel ging eigenlijk alles redelijk tot zeer goed richting Kasterlee. De duurtrainingen werden opgeschroefd en het lopen ging voortreffelijk! Na een pittig trainingsblok kreeg ik echter last van m'n lies. Gene paniek dacht ik, een weekje rust en ik kan er terug tegen. Helaas na dat weekje rust geen verbetering, integendeel! Een kort loopje, zelfs dat ging niet van de zeer! Lap, de Paul van Loon maar is bellen en ja hoor een ontsteking/overbelasting van de adductor! Rust, kine ik ben zelfs naar den osteopaat geweest maar den tijd vloog en lopen ging echt niet! Een week of twee voor Kasterlee was het voor mij ook duidelijk, 't zal niet voor van't jaar worden, afblazen!! Deelnemen zou zelfs niet gegaan hebben, deju!! Nu der zijn ergere dingen in't leven dus focus op de volgende!! De volgende werd uiteindelijk de 6 uren van Halle. Kort samengevat, VETTIG!! Na 2 valpartijkes, waarbij ik nogal heftig den bos in dook besloot ik er na 5u de brui aan te geven… Alweer nen DNF achter mijne naam, nie goe bezig zene! Ook hier, gene stress en volgens mij nog altijd de juiste beslissing om te stoppen. Trouwens niet alleen mijnen helm was gebarsten, ook mijn hoofd had blijkbaar nen tik gehad, precies een koek op mijn oog en een katerke! Wa lukt er dan nog wel en wat staat er op het programma? Het voorjaar is in den Belgique uitzonderlijk goed en zacht er werd dus deftig doorgetraind. De nodige kilometers werden afgemaald en enkele cyclos werden met den MTB afgewerkt. Een weekje Gran Canaria met ons Vickske was uiteraard de kers op de voorbereidingen-taart!! Het aantal kilo- en hoogtemeters werden nogmaals opgetrokken om nu stilaan volledig klaar te zijn voor de eerste (en waarschijnlijk de grootste) uitdaging van 2014, den JOBERG2C. Een negendaagse MTB marathon in Zuid Afrika, astemblief!! Samen met mountain Maniacs, Koen en Rudi domen (die ook in Polen van de partij waren) en Mark Van Gorp en Luc Janssens start ik over twee weken in Johannesburg om dan 9 dagen later hopelijk in Durban aan de zee (De C in de naam JOBER2C) te arriveren en eindelijk nog eens een wedstrijd uit te bollen! De conditie is nu top en de goesting is eveneens serieus aanwezig dus vertrekken maar!! Na den Joberg staan nogmaals den BeMC, de Chemin de Soleil en als anderen topper den Transpyr op het programma later meer daar over! Nu dus eerst het tweede ZA-avontuur!! Jiha!!!! Ik probeer regelmatig iets te posten op den blog vanuit den Afrik en anders lezen jullie het achteraf wel. Als je al een beetje wil gaan kwijlen op al het lekkers dat er daar op lij ligt te wachten , ga dan al maar eens piepen op volgende site www.joberg2c.co.za De Mountain Maniacs hebben ook een blog in het leven geroepen en zullen deze ook zo goed en zo kwaad als mogelijk up to date houden vanuit de brousse! http://mountainmaniacscyclingteam.blogspot.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten