donderdag 31 mei 2012

BeMC Dag 2: Bomal - Bomal


Na een heerlijk nachtrustje was het vroeg dag in ons huizeke... De fietsen op de camionette, ontbijten (pannenkoeken slag), aankleden en welle weg. Het was redelijk stillekes in ons busje naar de start. Ook aan de start was het duidelijk dat dag 1 al menig slachtoffer had gemaakt of de meesten toch iets terughoudender deed starten. De geneutraliseerde start verliep vrij chaotisch doorheen Bomal maar eens de eerste echte klim in zicht werden de gashendels open gedraaid. Het was meteen vrij pittig en af en toe al redelijk technisch. Het zonnetje was uiteraard weer van de partij en al snel stond ik goed op temperatuur. Ik reed heel de dag met ne limburger met wie ik het redelijk goed kon vinden. Het eerste deel van de rit kon ik regelmatig van zijn wiel profiteren maar over halverwege nam ik duidelijk de meeste stukken voor m'n rekening. Op een vlak stuk en op een erg onverwacht moment pakte m'n voorwiel in een greppel of een stukje hout. Wat het ook was enkele fracties later lag ik tegen de grond, in de prikkels! Gelukkig kon ik direct de fiets terug op en bleek eigenlijk enkel de linker arm nen trek te hebben gehad. Wonden likken en verder... De rit was blijkbaar iets afgekort want al snel kwamen we het bordje van de laatste 30km tegen... Het teken om de gas nog iets verder open te draaien. We kwamen nog wat volk tegen, die we meteen weer achter lieten. Met nog 10km te gaan kwamen we in een groepje terecht van ne man of 6... Ideaal als we er daar nog een paar van konden achter laten! Iets verder sloeg het noodlot echter weer toe. Op een passage met veel losse, scherpe stenen scheurde m'n achterband op de flank... Alweer had de melk geen verhaal en daar stond ik weer!! Damn, opnieuw kwamen al de knakkers waar ik voor zwoegde één voor één voorbij en kon ik weer achtervolgen eens een nieuwe band gestoken! 4u22 gereden en goed voor een 33ste plek. We hadden bijna 90km afgelegd met daarin 2460Hm... Opnieuw kon dit tellen, al was de rit duidelijk minder zwaar en technisch dan dag 1. Iedereen kwam één na één binnen gebold waarna we op't gemakske huiswaarts konden keren. 's Avonds gingen we iets eten met de vrouwkes in een plaatselijk restoke. Omdat we daar wel erg lang op ons eten moesten wachten zijn we daar gaan lopen en om 21u30 een goei pak frieten gaan eten... Niet de ideale voorbereiding op de laatste dag maar het smaakte wel en het is nog altijd een hobby hé!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten