donderdag 31 mei 2012

BeMC dag 3: Bomal - La Roche


Vandaag de laatste dag alweer... Iets vroeger dan gisteren werden we opnieuw in Bomal opgang geschoten voor een etappe richting La Roche, het eindpunt. Al van bij de start was het weer redelijk vlot rijden, over een heel mooi gevarieerd parcours! Na een tijdje begon ik precies wat extra achter vering te krijgen, ik dacht dat het weer van da was en besloot tijdig te stoppen en ff te tsjekken wat het probleem was. Blijkbaar sloot m'n tubeless ventiel niet 100% en was er wat lucht ontsnapt, pompke boven gehaald, een paar extra grammekes in den band en verder. Na verloop van tijd kwam ik in een mooi groepje terecht! Helaas, het groepje reed verkeerd!! Bergske op, bergske af, geen pijlen meer, geen spoor om te volgen!! Deju, terug dus... Eens we terug pijlen zagen hadden we al heel veel volk op bijeen gekregen. Als der ene verkeerd rijd volgt de rest blijkbaar als een kudde schapen! Terug het parcours op en rijden maar. Bovendien deed den arm na de val van gisteren in de afdalingen wat moeilijk hetgeen de snelheid en het vertrouwen geen echt goed deed.
 De Jeroen had blijkbaar ne goeien dag want daar was'm al! Even reden we samen maar na een paar op één volgende klimmen was'm terug weg en was't nen andere in m'n wiel tegen wie ik aan het klappen was... Ik reed deze rit nog twee maal verkeerd, steeds de verkeerde gevolgd en zo ergens ne pijl gemist!! De moed zakte hierdoor wat in de schoenen en het beste was er precies wat af... Enkele prachtige MTB stukken deden me weer volop genieten van het landschap en de sport op zich! Zalig... De laatste twee klimmen hadden meer weg van muren!
Percentages waar iedereen even stil van werd en rijden koste enorm veel krachten! Ik zag enkel Wouter naar boven rijden op de tweede, sterk staaltje!! We deden vandaag weer 80km met daarin 2300HM, ik was 4u19 onderweg, goed voor een 28ste plek. Een klein minuutje later kwam den brothar al binnen gebold, teken dat'm goed bezig is en dat tegen Polen de vorken gelijk gestemd zullen zijn en we der daar een serieuze lap op kunnen gaan geven!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten