donderdag 31 mei 2012

BeMC dag 1: La roche - Bomal

In de schaduw, vlak voor start. Handen schudden met Marc Roggen,
 Dieter Luypaart en de Jeroen
Zaterdag was het prijs, 10u30 start op de markt van La Roche. Het was daar uiteraard weer een gezellige drukte met een hoop bekende koppen! Marc Roggen, Guy de Vleeschouwer, Luc de Vijlder en Wim van Otten kwamen van over het water. Iron Bikers Dieter Luypaart, Johan de Keuckelaere en uiteraard organisator Thomas Vercamst. Voor de rest Wouter Wuilmus, Peter Bastanie (Basf collega), Patrick Wouters  en z'n Zoufke en nog wa bekenden van Spanje... Heel wat toch lichtelijk zenuwachtige handjes schudden, wel leuk! Voor de rest stonden er heel wat marathon kleppers aan de start dus het zou wel eens pittig ritje kunnen worden. We werden opgang geschoten voor 83km met 2460Hm, dit in heerlijk zonnetje... Het was onmiddellijk werken, omhoog van meter O... Ik zat direct in een redelijk ritme en toch reden ze me opnieuw langs alle kanten voorbij!! Snel starten, duidelijk mijn ding niet! De eerste 30 kilometer gingen redelijk vlot, zonder echt in het rood te gaan kon ik duidelijk plaatsen goed maken en van groepje naar groepje rijden. 
Vanaf kilometer 45 kwam er een loodzwaar stuk aan, of zo voelde dat althans en moest ik even naar een tweede adem zoeken. Het was inmiddels bloed heet in de zonnige stukken en de modder zoog de fiets af en toe diep naar beneden! Dit in combinatie met soms erg steile klimmen, technische afdalingen en enkele loop passages deden de benen werken!! Eten en drinken, vooral drinken was de boodschap... Na een afdaling hoorde ik een tikkend geluid, ik dacht nog "der zit iets in mijnen achterband" even later was het duidelijk... Lek! Doemme!! De melk deed niks meer maar de lucht was weg, buitenband der af en ff tsjekken... Ja hoor een stuk ijzerdraad! Als ik onmiddellijk was gestopt zou de melk z'n werk wel gedaan hebben maar nu was'm om zeep en de melk weg! Binnen band der in pompen en terug weg... 5 minuten staan "kloten" maar allee, niks aan te doen, rijden maar! Tijdens die 5minuten rijden der een paar voorbij die ja dan allemaal zo snel mogelijk terug wil inhalen, het ritme is echter weg en de "veer" een beetje gebroken... Al bij al ging het toch nog redelijk want de laatste 10 gingen weer redelijk vlot.  Uiteindelijk kwam ik als 30ste over de meet in een tijd van 4u36! Ikke content, gezien de platte uiteraard.... Iedereen bolde binnen Jeroen, Jef, Roste den Bram en Stefan maakte ons rijtje compleet!! Iedereen had 1 gezamenlijk besluit, lood- lood zwaar!!! Het parcours was mooie maar idd moordend, zeker bij deze temperaturen!! De vrouwtjes zorgden voor de nodige recup onder den boom, wezen meerdere deelnemers de weg richting finish en hadden den BBQ zalig voor bereid! BBQ'ke doen en slaapkes doen! Zalig...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten