woensdag 21 oktober 2015

La Bastognarde

Samen met de Jef trok ik begin september naar Bastogne om daar deel te nemen aan "La Bastognarde". Enkele jaren geleden bolde ik deze marathon ook al eens en de goesting was nog dik aanwezig om nog eens den MTB boven te spitten! Zo gezegd zo gedaan... Rond 9u stonden we aan de start. Het ging hier weer om een chrono met vrije start, alla Chimay. We besloten ieder z'n ding te doen en maximaal te rijden. Het was weer ff geleden dat ik nog op de mbt had gezeten en de voorbije weekendjes werd er weinig gefietst. Amsterdam, de Ardennen (zonder fiets) een weekendje pure C(sea) en noem maar op. Zalige weekendjes maar echt sneller worde daar niet van met de fiets. Toch ff rustig starten en gaande weg indien mogelijk een beetje versnellen of gewoon vast houden. Van super benen was uiteraard geen sprake maar echt slecht waren ze nu ook weer niet. Het glooiende landschap is opnieuw verrassend mooi en al snel duiken we Luxemburgs grondgebied binnen. De verschillende afstanden zitten eerst nog samen maar na een paar splitsingen rij ik helemaal alleen. Het is opnieuw genieten en de voorspelde regen blijft voorlopig achterwege. De bevoorradingen neem ik snel en naar het einde toe zit er zelfs precies nog een extraatje in de tank om nog een beetjete versnellen!! De tocht blijkt toch iets pittiger dan verwacht, de organisatie zit er enkele hoogte meters naast en zo doen we er in de 100km, 2800. 4u47 ben ik onderweg, ff douchen en een sluitstandje verder en dan is het wachten op mijne maat... De Jef heeft een zwaar tochtje achter de rug en komt na 6u11 binnen gebold... Ik beland op een zevende plek na een hoop boys alla Bram Saeys en andere Van den Bulckens dus niet abnormaal dat die iets vroeger binnen zijn ;-)
Via onderstaande link zie je een grappig filmpje met de boys af en toe in beeld...
http://www.tvlux.be/video/vtt-937-participants-pour-la-bastognarde_19757.html



Geen opmerkingen:

Een reactie posten