woensdag 21 oktober 2015

Eerste Trail run: Oostende Kust trail

De laatste weken werd er weer veel gelopen (ondanks een pittige afstelling op den Basf). Zo deed ik mee aan de PanAm natuurloop in Kalmthout, om af en toe van parcours te veranderen en een pittige training in te lassen. De week nadien trok ik samen met ons Vickske naar de zee. Daar werd op zaterdag 3 oktober voor het eerst de kust trail run georganiseerd. 28km moesten er worden afgelegd in 2 ronden. Om 10u werden we opgang geschoten en de meesten van de ongeveer 70 starters vertrokken nog al pittig. Ik besloot om rustig te vertrekken en het parcours wat af te wachten. Al snel liepen we het strand op. Het parcours ging afwisselend door de duinen over het strand. Relatief snel  op het strand maar af en toe bijzonder pittig in de duinen. We liepen richting Bredene en terug. IK deed wel eens een paar keer de strandrace van Bredene met de MTB en sommige stukken kwamen me bekend voor! Het gevoel was eigenlijk direct redelijk goed. Bij de doortocht na één ronde verzekerde den Thomas (Iron bike maat die bij chrono race werkt) dat ik vierde lag op twee minuten van 2 en 3. Wie al eens loopt weet dat twee minuten best een aardig gaatje is en niet zomaar dicht te lopen. Op het strand kreeg ik echter die twee kornuiten af en toe in het vizier en een inhaal race kon beginnen. Meter voor meter kwam ik dichter en uiteindelijk moesten ze beiden voor de bijl. Uiteraard een leuk gevoel, erop en erover... Vast houden en niet meer stilvallen in de laatste kilometers. Ik eindigde tweede, jiha!! 2u en 53", goed gelopen maar volgens de GPS geen volledige 28km. Het gemiddelde van net geen 14km/h is dus meet een korrel (zee) zout ten nemen... 



Pittig?? Bwa da valt wel mee ;-) 

Op zoek naar??



Foto van het podium : http://kw.knack.be/west-vlaanderen/foto-en-video/fotospecials/fotospecial-eerste-kust-trail-run-in-beeld/diaporama-normal-198207.html#photo=56

Geen opmerkingen:

Een reactie posten