vrijdag 5 juli 2013

Enkele uurtjes later...

Om 9u werden we in groep gelanceerd... Wij stonden naar gewoonte weer redelijk achteraan het pak. eens op gang begonnen we direct aan de lange, steile asfalt klim, alles direct op een lang lint. De klim vlakte uiteindelijk wat af en de afdaling ging over op schrotter en bijzonder snel. vervolgens een klein klimmeke opnieuw een snelle afdaling gevolgd door (alweer) een asfalt klim. ik vraag mezelf af of er echt geen mooiere off road stukken zijn in de anders heel mooie omgeving... het tempo gaat hier een beetje omhoog. Boven gekomen asfalt naar beneden en daar gebeurt he. Ikke in ene zijn wiel, dieje stuurt mis en kan nog net z'n hachje redden! Ik zit niet meer in de ideale lijn en dan weet je dat je dat bochtje niet meer gaat halen! snel keuze maken, richting vangrail zowieso dan links den dieperik in, kan nie zien hoe diep of rechts van de rail en we zien wel!! Toch maar voor rechts gekozen, Na wat slipwerk hard tegen de grond! ik vind het echt straf dat ik weer direct recht schiet, het was toch een redelijke smak!Fiets weer even tsjekken, stuur rechten en dan het lijf. schrammen hier en daar en op het Rechterscheen been een diepe wonde schaafwonden op den bil en helm gebarsten. Vooral van barst in de helm schrok ik toch wel, Helm of schedel mmmm! Terug de fiets op en verder. Er kwam nog een hele lange klim met opnieuw eerst asfalt en daarna schrotter. Het begint ondertussen goed te regenen. Boven op de klim snel wegwezen en Dan ijskoud naar beneden, over een trailpark van 5km waar drops en andere natte glibberige specials op ons liggen te wachten... Toch nog een beetje aangeslagen beneden gekomen! Heerlijk douchke, wonden een bekijken en naar het ziekenhuis, 6 draadjes, ne windel en wa ijs!! Nu alles strak en stijf (ook heup en elleboog)lekker nachtje rusten en dan morgen weer verder! Ondanks alles werd ik overal 35ste en 8ste in mijn categorie! Jeroen eindigde kort achter mij. Klein 12 min

Geen opmerkingen:

Een reactie posten