maandag 28 februari 2011

Duathlon??

Zondag werd er in de Berendrechtse bossen voor de tweede maal een duathlon georganiseerd door de lopersgroep Putte. Al langer wou ik wel eens meedoen aan zo een loop-fiets-loop wedstrijdje. De Krikke was Kasterlee nog nie vergeten dus wij met z'n tweekes ingeschreven. Met de 10 miles in april op den agenda en wegens de tijdrovende verbouwingen ben ik heel de winter toch wat blijven lopen. De afstanden van 3,8 lopen, 25MTB'en en nog eens 3,8 lopen mochten dus geen probleem zijn. Aan de start stonden deelnemers van allerlei kalibers, men kon ook in duo starten. Na de start vlogen ze mij langs alle kanten voorbij, van rustig joggen hier geen sprake... Ikke direct in't rood, hartslag 180 en gaan zene. Na twee rondjes en 15'24" te hebben gelopen mocht ik aan het mtb'en beginnen. Het parcours was door Wim Stynen prachtig uitgezet en het bekende terrein gaf me toch af en toe een stapje voor op andere deelnemers. Na 57'32" kwam ik redelijk meurrig de wisselzone terug binnen gebold. Terug de loopsloefkes aan en op flannelle benen terug het bos in. Het juiste ritme zoeken duurde wel even maar na 16' kwam ik toch weer de camping binnen gelopen. 1u28'27" onderweg, een veertiende plek in mijn categorie en 27ste van de in totaal 150 starters, inclusief de duo's...De Krikke had wa last van een zware nachtshift en vond de juiste benen nie, iets later kwam ook hij de finish over gelopen... Al bij al vond ik het reuze meevallen en leuk, het mooi parcours zal der ook wel voor iets tussen zitten maar het is wel degelijk een sport waar je jezelf niet kunt wegsteken maar wel lelijk kunt tegen komen...
Nen topper zal ik nooit worden maar ne flopper was het nu toch ook weer nie. http://www.lopersgroepputte.nl/duathlon/

2 opmerkingen:

  1. Jaja...goe bezig zo te zien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de krikke was volledig peretotal, als kik van mijne fiets kwam konnekik zelfs niet meer spreken van benen!

    BeantwoordenVerwijderen