donderdag 10 februari 2011

6 uren...

Dit weekend was het zover, de zes uren van Halle (Zoersel). Na de afgelopen weken een paar langere trainingen te hebben afgewerkt stond ik toch wel met wat vraagtekens aan de start. Vrijdag hebben we het dak van ons huiske nog gesloopt en dat zat toch nog wel erg duidelijk in de stijve benen… Als dan 1 minuut voor de start Wouter Kleppe en Ken Van den Bulcke zich vooraan in het startvak komen opstellen (die mannen moeten blijkbaar niet aanschuiven) dan weet je direct dat er bij de solo’s serieus gevlamd gaat worden. Om 15u stipt werd het startschot gegeven en langs alle kanten schoten zowel solo’s als team mij voorbij… Na een eerste, vrij hectische en trage aanschuifronde ging het vanaf de tweede al een pak beter. Het deelnemersveld lag snel uiteen en iedereen kon zowat zijn eigen ding doen. Jeroen stond gelijk ne grote mijn bidonnen aan- en de posities door te geven. Elke ronde schoof ik wel enkele plaatsjes op en dat werkte natuurlijk wel motiverend. Ook Wim Stijnen en de Cis stonden de eerste uren langs de kant, weeral een trapke extra.
Rond 17u45 werd het in het bos al gevaarlijk donker en ik besloot even binnen te komen om mijn lichtjes op te pikken, één lichtje bleek defect, gelukkig had ik er nog een extra bij en dat gaf toch wel voldoende licht… Vlammen maar! De rondjes gingen vlot voorbij, al moest er af en toe serieus tegen de wind gebokst worden… Intussen waren ons vader en ons Vickske samen met Vanessa gearriveerd. De Pat reed met een ploegske van den RABC. Na vijf uur kwam er één of andere paljas aan mijn stuur snokken waardoor een val onvermijdelijk was, gevolg een serieus gevloek en getier (niet enkel van mij) en een wel erg pijnlijke kuit… Terug de velo op maar het beste van de benen was blijkbaar blijven liggen na de val. Nog een uurke alles geven en dat was wel een erg lang uurke. Uiteindelijk strande ik na 6u22 op de velo, 30 rondjes, gemiddeld 24,3km/u, 154,2km en een gemiddelde hartslag van 163 op een vierde plek. Twee minuten na de derde, 10 achter de Ken en een ronde achter de Wouter. Al bij al niet slecht en een hoop vraagtekens weggereden. Nog nen extra dikke, dikke merci aan den Brothar voor de geweldige bevoorrading en support en natuurlijk ook aan de supporters die speciaal uit de polder kwamen afgezakt... We drinken der nog eens ene op!! http://www.6uren.be/bike/index.aspx Volgend weekend een weekendje naar de zee met de Van Stappen en daar een strandrace in Bredene, ik zie der al naar uit…

1 opmerking:

  1. Proficiat!!!
    Heel knap gedaan... een echt "karakterventje" hé!!

    BeantwoordenVerwijderen