zondag 13 september 2009

Houffalize

Na de Iron bike redelijk te hebben verwerkt was het twee weken later de beurt aan Houffalize. (Woensdag voor de Houffa marathon deed ik nog een 8uur duurtraining, een eerste test na de IB en een laatste test voor de Houffa.)Ik ging uiteraard voor de 125 km en kreeg van Iron bike-vriend Thomas een leuke startnr. Nr 19 en ik stond in het eerste vak. Goe mee starten en dan niet te veel plekken verliezen was het opzet... Niet dus, van bij de start vlogen ze rond m'n oren en op de eerste klim zag ik een serieus pak voor mij uit rijden. Na 70km kreeg ik een andere IB maat in het vizier, Stijn Fonck kwam zichzelf redelijk tegen en moest mij al snel laten gaan. Ik ben op m'n eigen tempo blijven doorgaan al reed ik tegen het einde toch wel tegen de krampen aan... Gelukkig was dit in de laatste km's en vormde het geen probleem vlot binnen te bollen. Uiteindelijk belande ik op een knappe 20ste plaats in een tijd van 5u39, in mijn categorie kwam ik als 15e aan. Ondanks het mindere gevoel tijdens de eerste uren van de rit was ik bijzonder tevreden met dit resultaat. Ook van de partij waren de Krikke, Gunther, Guyke, Luc. Een gezellig weekendje opnieuw in heerlijk zonnetje...
Info? www.houffamarathon.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten