zondag 6 juli 2014

Rit 3

Vandaag op het schema... Mtb'en tussen El pont de suert en Ainsa. Zou goed moeten zijn voor 95 Mtb fun met daarin 2685hm. Na de goede uitslag van gisteren zal het vandaag ff afwachten worden en zien wat de recup van gisteren heeft teweeg gebracht! We staan met onze duivelse mutsjes in het startvak want vanmorgend zagen we dat de Belgen gisteren laat de USA terug naar huis stuurde na de beste match van de afgelopen 250 jaar.
We kregen wel wat rare blikken maar de meesten zagen de fun der wel van in. Vandaag heel de rit chrono, da beloofd. Direct klimmen en off road! De leidende teams moeten we direct laten gaan en we zoeken ons eigen tempo, niets nieuws dus. Na een eerste kleine afdaling krijgen we de ons omringende ploegen terug in het vizier en op de lange tweede klim komen we erbij en gaan we der over. We hangen nu op onze vaste vierde stek. Rond km 25 beginnen we aan een lange afdaling, hierin zijn we niet echt sterk en de mannen flitsen ons terug voorbij! Het is weer achtervolgen. Rond km 50, in een asfalt afdaling, denkt Jeroen plat te rijden! We stoppen om te tsjekken wat er loos is en zien daar ons vader toch nie langs de kant staan zeker!! Ff bij pompen en welle terug weg, op de baan lijkt het soms alsof je lek aan het rijden bent maar eigenlijk is er dan gewoon niks aan de hand. Het is nu dik 20 km omhoog, alles in't bos en bij momenten erg steil! Het is wel heel mooi rijden en we rapen opnieuw enkele ploegjes op! Haasje over, all day long! De uitzichten zijn dikwijls adembenemend, het is echt heel mooi klimmen!! Boven staat de laatste bevoorrading, er volgen daarna nog bijna 20km in dalende lijn en op een singeltrack!! Technische passages worden afgewisseld met vloeiende bochten, heerlijk! Ons daaltempo is weeral nut echt top, maar soms is trager sneller want onze eerste achtervolgers rijden plat in de achtervolging! Dit is weeral een stukje Mtb om niet te vergeten! Magnifico!! Statistieken van de dag 5u24 effectief op de velo, 2662hm verdeeld over 96km. We worden opnieuw vierde achter de Spaanse top 3…