zaterdag 4 mei 2013

Run Forrest, RUN...

Het was al langer gepland en er werd serieus getraind, dé marathon lopen... Het idee broeide uiteraard al langer maar 42,195km loop je niet zomaar. Na de langere duathlons van de wintermaanden was het voor mij ideaal door te trainen richting de 42km die in zo een marathonneke dienen afgelegd te worden. De fiets moest wat langer op stal blijven. Het weer in het voorjaar was redelijk in mijn voordeel, slecht... Veel regen en dikwijls erg koud, niet echt het weer om lang met de fiets onderweg te zijn maar wel om duurloopjes te doen.  De laatste weken werden de looptrainingen nog wat opgevoerd richting 21 april., den dag  waarop heel Antwerpen half op zijne kop staat voor de Anwterp 10 miles... Mijn laatste lange testloop deed ik in Wissant, côte d'opale. Daar deed ik 36km tegen 11,5km/h op en af richting Wimmereux en terug, test geslaagd en vol vertrouwen. Via BASF werd onze inschrijving betaald en na een passage in de bedrijvenzone stond ik om 9u30 aan de start op linkeroever te blinken in mijn Bas shirt. Ik wilde niet te hard van start lopen en voorzichtig beginnen. Ik startte tussen 3u45 en 3u30, dat is gemiddeld 11 of 12km/h. Voorzichtig maar realistisch dacht ik. Vanaf de start voelde ik me erg goed en al vrij snel liep ik bij de 3u30 "ballon". Na de "konnijnenpijp" en de kaai kwam ik bij mijn vrouwke op de Bollivaardplaats. Zij zou mij de rest van de trip bijstaan met moed en bevoorrading! Ik zag ver voor mij uit ondertussen de ballon van 3u15 steeds verder weglopen, die van 3u30 zat vlak achter mij. Voor mezelf besloot ik het tempo iets op te drijven. Een lange achtervolging zou het worden naar den ballon van 3u15. Die mannen liepen met twee, den eerste liep echt voor 3u15, den tweede liep iets verder en zou op 3u13 finishen... Ikke naar den tweede natuurlijk! Het had me duidelijk serieus wat krachten gekost om bij dit groepje te komen maar ik voelde me nog redelijk, we waren ondertussen iets voorbij halverwege! Gellekes en water, wat aanmoedigingen van Vicky en meer moest dat niet zijn. Op 30km, voor het rivierenhof had ik zelfs even de gedachte verder te versnellen en van het groepje weg te lopen, gelukkig deed ik dat niet want in het Rivierenhof ging het licht stillaan uit... Den hof uit, de autostrade over en die brug deed m'n benen helemaal ontploffen. Finito, parkegio, fringalle, man met den hamer, klopke noem het zoals je wil maar het vat was af. Ik moest op de ellendig lange en winderige slachthuislaan m'n groepje laten gaan. "Slachthuislaan" what's in the name... De laatste zes waren echt afzien, maar den arrivee op dé Grote Markt maakte heel veel goed!! Zalig zo binnen lopen en van de snorren van't stad de medaille krijgen! Ons Vickske stond daar ook met de nodige recup en warme kledij wat helemaal heerlijk was. Over den terug tocht naar linker oever ga ik de details besparen, laat ons het erop houden dak de maandag nie veel waard was!! Ik was uiteindelijk 3u14'48" onderweg en eindigde daarmee op een mooie 225ste plek... Ik liep tegen 13km/h gemiddeld, ver boven de verwachtingen!!

Ikke met... Mijne swanjeur in park spoor noord... Leeg!

Eindelijk de finish...

http://chronorace-web.cloudapp.net/Classements/Classement.aspx?eventId=6296422055940&mode=large&lng=NL&IdClassement=9139

Geen opmerkingen:

Een reactie posten